czwartek, 31 grudnia 2015

Polskie drogi...

...a raczej pobocza

Nie sylwestrowo ani noworocznie, tylko tak po prostu.

Ostatnimi czasy trochę poruszałem się po kraju, głównie jego południowej i południowo-wschodniej części. To, co mnie uderzyło, to widoki - tak po prostu z drogi.
Na jednym z zakrętów zobaczyłem pejzaż iście angielski (chwila zawahania: gdzie naprawdę jestem?) i to mnie skłoniło do baczniejszego obserwowania i w miarę możliwości robienia zdjęć. Nie są to żadne odkrycia świata - a jeśli tak, to mojego ciągle powiększającego się o nowe wątki.









Do niedawna fraza "polskie drogi" była dla mnie synonimem naturalnych (tzn. w wyniku działań czasu i natury) ograniczeń prędkości samochodu wynikających z "niezbyt zwartych struktur powierzchni zwanych powszechnie asfaltem". Kojarzyłem to nieodmiennie z muzyką do dawnego serialu polskiego.



Dziś wymiar ironiczno-sakrakstyczny na bardziej estetyczny zmienił mi się po zmianie celu spojrzenia - z drogi (miejscami coraz lepszej - ale nie z tego względu zmiana) na jej otoczenie. Mimo że droga ważniejsza dla podróżującego, to jednak to poza nią...












10 komentarzy:

  1. Bibi, Ty zyjesz;-))))) Wszystkiego najwspanialszego! !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bibi, Ty zyjesz;-))))) Wszystkiego najwspanialszego! !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. motyw drogi...lubię, to podróż, poznawanie nowych miejsc, to leśne wędrowanie...
    samych pięknych dróg zyczę w Nowym Roku:))
    a już miałam usunąc linka, a tu ...niespodzianka:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Krakowianko :)
      Niech Twoje drogi też będą proste, odkrywcze i kojące.
      Mam nadzieję, że niespodzianek będzie więcej - w tych drogach mam też coś dla Ciebie, ale to w następnym poście, bo tu już by było za dużo.

      Usuń
  4. :) Dobrze, że zwolniłeś :)
    dobrze, że jesteś

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Skoro żyjesz xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję - szczególnie ten ślimak jest uspokajający. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do kolekcji :) ŻYCZENIA Wielkanocne :) uściski i miej piękny czas

    OdpowiedzUsuń